شناسه خبر : 87713
شنبه 11 دي 1400 , 15:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایت شهید سلیمانی از پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی با دست‌های خالی/صوت‌

صدای ماندگار؛

۳۹ سال پیش شهید سلیمانی در جمع رزمندگان اسلام از نصرت‌ الهی سخن به میان آورد که مردم ایران نیز نمونه دیگری از این نصرت الهی را در ۹ دی‌ سال ۱۳۸۸ به چشم خود نظاره کردند.

سپهبد شهید قاسم سلیمانی در یازدهم بهمن‌ سال ۱۳۶۱ در جمع همرزمانش در عملیات والفجر مقدماتی از نقش توکل و اعتماد به خدای متعال در پیشبرد اهداف انقلاب به خصوص در جبهه سخن به میان آورده است.

روایت شهید سلیمانی از پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی با دست‌های خالی + صوت‌

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده از سپهبد شهید قاسم سلیمانی است که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مناسبت ۹ دی‌ روز بصیرت و میثاق با ولایت این صوت تاریخی را برای نخستین‌بار منتشر می‌کند. در این صوت می‌شنویم:

حضور در جبهه با دست‌های خالی

ما در طول دفاع مقدس موقعی که جنگ بر ما تحمیل شد، موقعی که به ما حمله کردند و آمدند که به اصطلاح انقلاب را از بین ببرند، اسلام را از بین ببرند، هیچ نداشتیم. برادر‌هایی که در جریان جنگ بودند، می‌دانند که اوایل جنگ چه وضعی داشتیم.

یک مملکت انقلاب کرده به هم ریخته‌ای با آن وضع ارتشش که نه فرمانده‌ای داشت و نه چیزی سرش می‌شد و نه چیزی داشت و اگر وسایلی هم بودند تمام آمریکایی‌ها رویشان بودند و با رفتن آن‌ها همه می‌خوابیدند. یک همچین مملکتی، یک همچین جنگی به او تحمیل شد.

آمدند و دیدیم که در آن سال‌های اول جنگ چه‌ کار نکردند و دیدید که خدا چه نصرت‌هایی نصیب ما کرد، چگونه خدا به ما کمک‌ کرد. در تمام عملیات‌ها خدا به ما کمک‌ کرد. با این وضعی که خودمان از نظر آموزشی داشتیم، از نظر کمی، نیروی محصل، بقال، کشاورز، کارگر، همه اینجا آمدند و فرمانده جنگ شدند، مسئول جنگ شدند، رزمنده شدند، عهد کردند و جنگ را به پیروزی رساندند.

download

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi